دسته‌بندی نشده

معرفی کانوایر فری فلو

کانوایر فری فلو

کاربرد اساسی کانوایر فری فلو در خطوط مونتاژ و آزمایش محصولات مختلف، عمدتاً در صنایع تولید قطعات و لوازم خانگی می باشند.

کاربرد اساسی کانوایر فری فلو

– امکان استفاده از کانوایر Free Flow در خطوط مونتاژ ساده (دستی) تا خطوط پیشرفته تمام اتوماتیک.
– در این سیستم ها محصولات روی پالت قرار می گیرند و در طول خط حرکت می کنند.
– پالت ها در ایستگاه های کاری مختلف متوقف می شوند تا عملیات مونتاژ محصول انجام شود. در این شرایط سیستم انتقال در حرکت است و امکان انتقال پالت های دیگر در طول خط و بین ایستگاه های کاری وجود دارد.
– پالت های آنتی استاتیک به کار رفته در این نوع نوار نقاله از محصولات حساس الکتریکی بهتر از سایر سیستم های انتقال محافظت می کند.
– امکان نصب تجهیزات ایستگاه کاری بر روی نوار نقاله وجود دارد.
– سیستم انتقال با توجه به وزن و نوع محصولات شامل دو دسته زیر می باشد:
زنجیر غلتکی
کمربند دوتایی

معرفی نوار نقاله فری فلو

نوار نقاله بخشی از سیستم های انتقال و ذخیره سازی مواد در صنعت است. تکنیک‌ها و دانش مدرن در مهندسی کنترل، نوار نقاله‌ها را همراه با سایر سیستم‌های انتقال مواد در میان فناوری‌های مدرن قرار داده است و دامنه کاربرد آن‌ها از صنایع متوسط مانند خطوط تولید و مونتاژ کوچک تا صنایع بزرگ مانند پتروشیمی، فولاد، خودروسازی را شامل می‌شود. و صنایع دارویی و غذایی. گسترش دامنه کاربرد و استفاده از فناوری های جدید، مهندسان را بر آن داشته تا مکانیزم های مختلفی را برای نوار نقاله ها ایجاد و استفاده کنند، اما به طور کلی، اکثر نوار نقاله ها برای حرکت شفت از یک موتور الکتریکی استفاده می کنند که عمدتاً یک درام است (سیلندری که در آن حرکت می کند. اصطکاک یک تسمه را حرکت می دهد.) به آن متصل است، در طرف دیگر آن، طبل با استفاده از تسمه یا زنجیر حلقه ای ایجاد می کند که با قرار دادن اشیا یا مواد می توان آن را از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل کرد.

عملیات نوار نقاله فری فلو

نوار نقاله غلتکی Free Flow نوع خاصی از نوار نقاله غلتکی است که قابلیت توقف یا کند کردن غلتک های زیر محصول را در حین کارکرد موتور دارد. این عملکرد از فرسودگی غلطک ها در زیر پالت حامل محصول یا زیر خود محصول جلوگیری می کند. این سیستم در خطوط تولید لوازم خانگی و سایر محصولات کاربرد فراوانی دارد.

سیستم فری فلو

سیستم جریان آزاد یا بدون انرژی سیستمی است که در آن غلتک می تواند هم به عنوان یک محرک (یعنی موتور) و هم به عنوان یک غلتک کامل عمل کند. به عبارت دیگر، غلتک پالت نوار نقاله محصول را به صورت خطی حرکت می دهد و حرکت تا زمانی ادامه می یابد که یک مانع پیش بینی شده مانند توقف فعال شود. هنگامی که چوب پنبه یا هر مانع دیگری در برابر پالت حامل محصول قرار می گیرد، حرکت پالت متوقف می شود. در این حالت سیستم جریان آزاد نقش خود را ایفا می کند. این بدان معنی است که رول های در تماس با پالت تبدیل به زباله می شوند.

سیستم قابل تنظیم این امکان را به کاربر می دهد که قدرت چرخشی غلطک ها را تا حد دلخواه تنظیم کند. هنگامی که چوب پنبه یا هر مانع دیگری در برابر پالت حامل محصول قرار می گیرد، حرکت پالت متوقف می شود.غلتک کناری نقش بسیار موثری در جهت دهی بهتر پالت دارد. این سیستم برای خطوط تولیدی که محصول باید به برق وصل شده و در حال حرکت روشن باشد توصیه می شود. امروزه برای طراحی نوار نقاله های جریان آزاد می توان قوانین طراحی طبقه بندی شده تحت استانداردهای مختلفی مانند DIN و ISO را پیدا کرد، اما معروف ترین منبع این استانداردها استاندارد CEMA یا انجمن سازندگان تجهیزات نوار نقاله است.

تولید تسمه

یکی دیگر از کاربرد اساسی کانوایر فری فلو، غلتک پالت نوار نقاله محصول را به صورت خطی حرکت می دهد و حرکت تا زمانی ادامه می یابد که یک مانع پیش بینی شده مانند توقف فعال شود.
هنگامی که چوب پنبه یا هر مانع دیگری در برابر پالت حامل محصول قرار می گیرد، حرکت پالت متوقف می شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *