دسته‌بندی نشده

تفاوت های تفلون مخلوط و PTFE چیست؟

PTFE

در دنیای پر از کلمات اختصاری، نام های تجاری و اصطلاحات فنی، دشوار است گاهی اوقات می توان فهمید که چیست.

اگر تفاوت بین PTFE و تفلون را نمی دانید.

بیایید آن را بررسی کنیم و ببینیم چه چیزی آنها را منحصر به فرد می کند.

 

PTFE چیست؟

PTFE، با نگاهی دقیق تر به آنچه که واقعاً هست PTF، بیایید شروع کنیم. برای تکمیل عنوان آن، پلی تترا فلوئورواتیلن یک پلیمر مصنوعی است و از دو عنصر ساده تشکیل شده است. کربن و فلوئور از این ماده تترا فلوئورواتیلن (TFE) گرفته شده است و دارای خواص منحصر به فردی است که آن را ساخته است طیف گسترده ای از کاربردها آن را به یک ماده مفید تبدیل می کند. مثلا:

 

تفاوت تفلون مخلوط و PTFE

تفلون مخلوط زمانی به دست می آید که تفلون با PTFE یا کربن مخلوط میگردد، اما PTFE یک تفلون خالص است و با هیچ چیز ترکیب نشده و به رنگ سفید می باشد.

نقطه ذوب بسیار بالا: با نقطه ذوب حدود ۳۲۷ درجه سانتیگراد، شرایط مقدار بسیار کمی وجود دارد که PTFE در اثر حرارت آسیب ببیند.

 

آبگریز: مقاومت در برابر آب به این معنی است که هرگز خیس نمی شود و باعث می شود می تواند در آشپزی، پانسمان زخم و غیره مفید باشد.

 

از نظر شیمیایی بی اثر: اکثر حلال ها و مواد شیمیایی به PTFE آسیب نمی رسانند.

 

ضریب اصطکاک کم: ضریب اصطکاک PTFE یکی از کمترین مقدار جامد است. وجود دارد، یعنی چیزی به آن نمی چسبد.

 

استحکام خمشی بالا: توانایی خم شدن و خم شدن حتی در دماهای پایین به معنی می توان آن را به راحتی بر روی انواع مختلف بدن بدون از دست دادن استفاده کرد

 

همه این خواص منحصر به فرد به این معنی است که PTFE بسیار است این مفید است و به طور گسترده ای در برنامه های خانگی و تجاری استفاده می شود. شما احتمالاً در خانه خود، در ظروف نچسب خود، PTFE دارید. روی فرش ها و پارچه های خود را بپوشانید یا مقاومت لکه ایجاد کنید.همچنین ممکن است در لاک ناخن، تیغه های برف پاک کن و ابزار وجود داشته باشد.

 

در شرایط دیگر، PTFE یک محصول مفید برای پوشش داخلی لوله های حمل و نقل مواد است. مواد شیمیایی خورنده یا مواد بسیار داغ.

 

تاریخچه (PTFE) چیست؟

 

 

این پلیمر به طور تصادفی توسط پلانکت در سال ۱۹۳۸ کشف شد. او در تلاش برای ساخت و تولید یک یخچال CFC بود. این پلیمر در دستگاه فشار آزمایشگاه پلانکت پلیمریزه شد (در این واکنش آهن موجود در دیواره ظرف نقش کاتالیزور را ایفا می کرد) در سال ۱۹۴۱ این پلیمر به ثبت رسید و سه سال بعد با برند تفلون شناخته شد.

 

 

انواع تفلون، PTFE، پلی تترا فلوئوروکربن

 

 

پلی تترا فلوئورواتیلن یا تفلون PTFE چیست؟ ترکیب شیمیایی و ساختار مولکولی پلی تترا فلوئورواتیلن (تفلون)

پلی تترافلوئورواتیلن یا تفلون PTFE یک ماده پلیمری (تقویت شده) تولید شده توسط DuPont است. این ماده پلیمری ضریب اصطکاک پایینی دارد (استفاده در ظروف نچسب). پلی تترا فلوئورواتیلن در دنیا با نام تجاری تفلون شناخته شده است. از آنجایی که این پلیمر (تفلون) به ندرت توسط بدن انسان دفع می شود، از آن در پزشکی استفاده می شود و می توانیم از آن برای ساختن قطعات مصنوعی بدن انسان استفاده کنیم. این پلیمر (تفلون) دارای وزن سبک با ساختار قوی می باشد. دارای خواص شیمیایی خنثی یا بی اثر با اکثر مواد شیمیایی صنعتی است. پلی تترافلوئورواتیلن PTFE محدوده حرارتی وسیعی از -۲۶۰ تا ۲۶۰ درجه سانتیگراد دارد تفلون مقاومت در برابر نفوذ بسیار خوبی دارد. پلی تترا فلوئورواتیلن دارای ویژگی های دی الکتریک عالی و غیر سمی است. یکی از قابلیت های تفلون ترکیب شدن با مواد افزودنی برای افزایش سختی و دوام است.

 

انواع تفلون تقویت شده عبارتند از:

تفلون خالص

شیشه تفلون

تفلون برنز

تفلون کربنی

تفلون گرافیت

 

PTFE در تولید تمام قسمت های صنعت پتروشیمی که با اسیدها و بازهای قوی در تماس هستند استفاده می شود. از PTFE تفلون می توان به عنوان آب بند و واشر مختلف استفاده کرد، همچنین به دلیل مقاومت حرارتی بالا در فیلترها و سایر قسمت هایی که نیاز به مقاومت حرارتی بالایی دارند استفاده می شود. PTFE (تفلون) نوعی پلیمر وینیل است که برخلاف رفتارش ساختاری شبیه پلی اتیلن دارد.

 

PTFE از ستون فقرات کربن با دو اتم فلوئور متصل به هر کربن تشکیل شده است.ساختار پلی تترافلوئورواتیلن -[CF2-CF2]n- است

 

 

 

انواع تفلون PTFE چیست؟

PTFE خالص

۱۵% فایبرگلاس PTFE

۴۰% PTFE برنز

PTFE برنز ۲۵%

۲۵٪ کربن PTFE

۱۵% گرافیت PTFE

PTFE کربوگرافیت ۳۵%

ویژگی های پلی تترافلوئورواتیلن تفلون (PTFE) چیست؟

تفلون یکی از ترموپلاستیک هایی است که اغلب به عنوان پوشش نچسب استفاده می شود. پلی تترا فلوئورواتیلن دارای خواص ویژه ای مانند دمای کاری گسترده، مقاومت خودرو و مقاومت شیمیایی بسیار خوب است که به طور گسترده در صنعت استفاده می شود. تفلون نام های دیگری مانند آلگوفلون، اریفلون، فلوئن، هالون، هاستافلون دارد. تفلون در هیچ حلالی حل نمی شود و دمای ذوب آن حدود ۳۳۵ درجه سانتیگراد است. از طرفی تفلون در دمای بسیار پایین خواص خود را حفظ می کند، بنابراین در صنایع مهمی مانند هوافضا و صنایعی که نیاز به کار در دمای پایین دارند، مانند آب بندی مخازن نیتروژن مایع در دمای ۱۹۶- درجه و هیدروژن مایع در دمای ۲۵۳ درجه استفاده می شود. – کاربردهای زیادی دارد. یکی از دلایل توجه تفلون اصطکاک کم آن است. PTFE مقاومت بسیار خوبی در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد و با گذشت زمان خاصیت خود را از دست نمی دهد. تفلون به رطوبت هوا حساس نیست و مقاومت الکتریکی بالایی دارد. حتی در دماهای پایین، تفلون خواص ضربه ای خوب و مقاومت خوبی در برابر ضربه دارد.

 

مزایای PTFE چیست؟

از خصوصیات کلی پلی تترا فلوئورواتیلن می توان موارد زیر را برشمرد:

 

مقاومت شیمیایی بالا؛

اصطکاک کم؛

خاصیت چسبناک نبودن

مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش؛

عدم حساسیت به رطوبت؛

قدرت دی الکتریک بالا؛

مقاومت در برابر ضربه؛

معایب PTFE چیست؟

گاز حاصل از سوزاندن تفلون در دمای بالای ۴۰۰ درجه سانتیگراد بسیار سمی و خطرناک است. تفلون استحکام مکانیکی پایینی دارد و حتی در دماهای بالا مشکل فرآیند پذیری را ایجاد می کند، PTFE وزن مخصوص بالایی دارد (۲٫۳ برابر پلی اتیلن) ​​که این پلیمر را گرانتر کرده است.

 

PTFE برای چیست؟

تولید کلیه قطعات صنعت پتروشیمی که با اسیدها و بازهای قوی در تماس هستند، انواع سیل، سیل گاز، فیلتر و سایر قطعاتی که نیاز به تحمل حرارتی بالا دارند، نشیمنگاه شیرها، بلبرینگ ها، راهنماها.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *